Om klubben

Tennisområdet

Espergærde Tennis kan tilbyde 10 udendørs baner, 1 minitennisbane, 2 indendørs baner og et klubhus i skønne omgivelser.

Du har også mulighed for en prøvetime inden du vælger at melde dig ind. Har du spørgsmål er du velkommen til at skrive til kristian@eif-tennis.dk

Her finder du os:
Gymnasievej 5
Mørdrup
3060 Espergærde

Bankkontonummer: 9056-4576885216

MobilePay: 94830

På Gymnasievej råder vi over 8 grusbaner og en ny hal med 2 indendørs baner.

Derudover har klubben 2 kunstgræsbaner som ligger ved Espergærde Hallen (Idrætsvej 5)

Tennis træning & instruktion

Espergærde tennisklub tilbyder instruktion / træning til både nye og gamle medlemmer.

Træningen foregår på mindre hold så der bliver tid til den enkelte spiller.

Du har også mulighed for at få privat undervisning af klubbens cheftræner, Magnus

Magnus Nilsson kan kontaktes på mail: magnus.eiftennis@gmail.com

Sådan fungerer Espergærde Tennisklub

Når du er medlem af Espergærde tennisklub kan du spille på vores baner og få træning af vores dygtige trænere.

Medlemskab

Alle medlemmer betaler et kontingent som afhænger af alder. Kontingenterne starter fra 200 kr. for de yngste spillere fra 4-6 år til 1.200 kr. for seniorer mellem 26 og 64 år. Du kan melde dig ind herunder.

Tilmelding her

Banebooking

I sommersæsonen maj - september spiller vi fortrinsvis udendørs. Vi har 8 grusbaner på Gymnasievej og 2 kunstgræsbaner på Idrætsvej.

Det er gratis for medlemmer at bruge de udendørs baner. Man kan booke en bane ad gangen frem i tiden. Der er som regel plads. 🎾
Om sommeren er det også muligt at leje indendørsbanerne til 50,- kr. pr. time.

I vintersæsonen spiller vi indendørs i SparNord hallen på Gymnasievej. Her er 2 baner.

Medlemmer kan booke indendørsbanerne:

• 1 fast time hver uge hele vintersæsonen. Pris ca. 4.400 kr. pr. bane.
  • 1 løs time - hvor der er ledigt. Pris 100-175 kr. pr time. Afhængigt af tidspunktet på dagen.

Alle baner bookes via hjemmesiden.

Træning

Klubben tilbyder træning medlemmer på alle niveauer. Fra skumtennis til de yngste over motionist træning til elitetræning.

Vi har en fuldtidsansatte sportschef - Magnus Nilsson og en række tilknyttede hjælpetrænere.

Man betaler for træningen afhængt af alder, og hvor mange timers træning man ønsker. Trænerteamet og Sportschefen sætter medlemmerne på hold med andre på samme niveau. Der er typisk max. 8-10 pr. hold.

Medlemmer kan også tilkøbe individuel træning.

Pris eksempler for hele sommersæsonen (vi træner ikke i skoleferien).

• Junior 2 timer pr uge: 1.500 kr.
  • Voksen motionister 1,5 timer pr. uge: 1.500 kr.

Klubben leverer alle bolde til træning.

Udstyr

Du får brug for tennissko, ketcher, bolde og træningstøj. Til indendørs spil har du brug for et par sko, der KUN bruges indendørs. Klubben har ofte tilbud på ketchere og bolde til gode priser.

Klubliv

I tennisklubben er det sociale liv en del af charmen. Vi har et hyggeligt klubhus, hvor spillere kan mødes – om sommeren. Vi har grill på terassen, og dejlig udsigt over tennisbanerne. 😊 I Hallen er der også et lokale,hvor vi mødes om vinteren.

For juniorer

Hver fredag i sommerperioden mødes alle juniorspillere til fællestræning og hygge fra kl. 15 til 18.

For voksne/senior

For voksne (+18 år) er der er 3 typer åbne arrangementer, hvor alle medlemmer kan deltage. Vi spiller sammen på kryds og tværs – og mixer deltagerne så alle får nogen gode timer.

• Torsdags Open hver torsdag i hele sommersæsonen. kl. 18-20. De der har lyst, spiser sammen efter spillet - det er gratis at deltage
  • Fredags drop-in hver fredag hele året kl. 20-22. Pris om vinteren: 25 kr. pr gang. Sommer – gratis.
  • Mandags drop-in – hver mandag hele året kl. 11-13. Pris om vinteren: 25 kr. Sommer – gratis.

Der er et par festlige fester i løbet af sæsonen.

Voksen begynder?

Hvis du ikke har spillet tennis før har klubben et par godt tilbud til dig, udover medlemskabet 🎾

Træning: vi tilbyder begyndertræning til super favør pris: 7 timers træning før sommer. Prisen er 250 kr. og med i købet for du en glimrende ketcher.

Kontakt senior-afdelingen her

Vidste du at man aldrig bliver for gammel til at spille tennis? Heller ikke til at lære det.

Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte os via denne site.